تبلیغات
مین و شهادت - گفتاری در خصوص جانبازان عزیز پاكسازی قسمت دوم
 
درباره وبلاگ


سلحشوران و دلاوران مردان عرصه های نبرد حق علیه باطل پس از پایان جنگ نیز ، در میادین مین و گلوله های عمل نكرده با پیروی از سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبد... الحسین (ع) جهاد در راه آزادگی را برگزیده و با نثار خون خود ریشه های توسعه و آبادانی كشور را آبیاری می نمایند.


مدیر وبلاگ : سروش نوری
نویسندگان
صفحات جانبی
جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
سایت شهید حاج احمد کاظمی
رتبه 4 در گوگل
* *
مین و شهادت
شهدا و جانبازان پاكسازی میادین مین به رشادت و ایثار معنا بخشیدند





مراقبت از خود و فعالیتهای روزمره ی زندگی

دقت در انجام فعالیت های روزمره زندگی و مراقبت از خود، مثل مسواک زدن، اصلاح، شانه زدن به موها و لباس پوشیدن سه هدف را دنبال می کند:

1- توانایی شما را برای انجام این فعالیت ها افزایش می دهد.

2- توان عضلانی مناسب را ایجاد می کند.

3- دامنه حرکتی مفاصل شما را افزایش می دهد.

انجام بعضی از تکالیف شخصی که برای شما امکان پذیر است، استقلال و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. احساس متکی بودن به دیگران می تواند مأیوس کننده باشد و رضایت از خود زمانی حاصل می شود که تا آنجا که می توانید بر محیط تسلط داشته باشید و کنترل محیط به دست شما باشد. بهبودی از بیماری نیز یکی از موفقیت هاست.

مقدار نیروی لازم برای انجام تکالیف مراقبت از خود براساس میزان انرژی و تحرک مورد نیاز برای آن تکلیف را در نظر بگیرید. غذا خوردن کمترین نیرو را لازم دارد. وقتی که کمی قویتر شدید، می توانید بهداشت شخصی خود ( شانه زدن به موها و ناخن گرفتن ) را نیز انجام دهید و حتی بعد از آن به تنهایی حمام بروید و لباس هایتان را بپوشید.

هدف کلی شما این است که در نهایت بتوانید تکالیف رسمی خود را تا حد امکان انجام دهید. لیستی از تمام فعالیت هایی که به طور روزانه برای مراقبت از خود انجام می دهید، تهیه کنید و زمانیکه توانستید یکی از آنها را با موفقیت انجام دهید آن را در لیست موفقیت های خود        یادداشت کنید.

بعضی از وسایل کمکی می توانند به شما کمک کنند تکالیف اصلی خود را راحت تر انجام دهید. شما باید انرژی خود را ذخیره کنید و برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به درستی از آن استفاده کنید به علاوه، شما باید این را هم در منزل در نظر داشته باشید. زمانیکه شما خسته و ضعیف هستید یک سانحه به راحتی بهبودی شما را به عقب می اندازد.

بیشتر و وسایل کمکی وسایل قابل دسترسی هستند. یک وسیله کمکی می تواند نقص در عملکرد شما را جبران کند و توانایی شما را برای مراقبت از خود به طور راحت تر و امن تر بهبود ببخشد. بعضی از این وسایل به سادگی یک لیوان دسته دار و بعضی دیگر به پیچیدگی یک صندلی چرخدار هستند. در این شماره به بعضی از وسایل کمکی غذا خوردن نیز آشامیدن اشاره می کنیم.

لیوان های مخصوص دردار برای جلوگیری از ریختن مایعات:

1-اگر شما هماهنگی ضعیفی دارید و یا نوشیدن بانی برای شما مشکل است لیوان مقابل می تواند به شما کمک کند.

2- هنگامیکه به پشت یا به پهلو دراز کشیده اید از لیوانی با دو سوارخ برآمده بر روی در با یا بدون نی می توانید استفاده کنید.

3- اگر نوشیدن با نی برای شما مشکل است از این لیوان که برشی برای بینی دارد می توانید استفاده کنید، این لیوان به شما اجازه می دهد بدون اینکه سر خود را به عقب خم کنید، آب بنوشید.

4- پوشش کش مانند این لیوان بین انگشتان و سطح کلی اصطکاک ایجاد می کند و در نتیجه به الگوی گرفتن شما کمک می کند.

5- دسته یی T شکل این لیوان برای دستی که عضلات ضعیفی دارد مفید است.

6- قاشق چنگالی و کارد اگر دسته ی ضخیم تری داشته باشند در دست گرفتن آنها راحتتر است. می توانید با استفاده از نوارهای لاستیکی دسته ی قاشق چنگال خود را ضخیم تر کنند.

7- استفاده از میز کوچک غذاخوری که برای هر وسیله جای معینی دارد برای افرادی که در هماهنگی مشکل دارند مفید است. در این میز مخصوص جای هر وسیله کمی به داخل فرو برده شده تا سطح با ثباتی فراهم شود. هم چنین می توان از ظروف لبه دار یا ظروفی که یک لبه آن ها بلندتر است استفاده کرد.

8- نوع دیگر میز، میزی است که در زیر آن فضا به   اندازه ای کافی برای دراز کردن پاها وجود دارد.

اگر باید غذای خود را در رختخواب میل کنید یک محافظ بلند مرتفع و محکم می تواند شما را در وضعیت ایمن و با ثباتی نگه دارد.








نوع مطلب :
برچسب ها : مراقبت،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 26 بهمن 1390 :: نویسنده : سروش نوری
نظرات ()
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 12:46 ق.ظ
Hello there, I discovered your web site by way of Google at the same time as looking for a related topic, your website got here up, it appears
good. I have bookmarked it in my google bookmarks.
Hello there, just become aware of your weblog thru Google, and found that it
is truly informative. I'm gonna watch out for brussels.
I'll appreciate in case you continue this in future. A lot of other people might be benefited out of your writing.
Cheers!
چهارشنبه 23 فروردین 1396 08:44 ب.ظ
Appreciate this post. Let me try it out.
یکشنبه 20 فروردین 1396 12:14 ق.ظ
There is definately a great deal to learn about this topic.
I like all of the points you made.
یکشنبه 30 بهمن 1390 01:33 ب.ظ
سلام
اکه محبت کنید به کلبه بنده هم سری بزنید ممنونم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر